Konkurs został zorganizowany przez Koło Naukowe Socjologii Reklamy i Komunikacji Społecznej jako impreza towarzysząca V Dniom Socjologii. Jego pierwsza edycja została poświęcona kontrastom codzienności. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 27 kwietnia na Wydziale Nauk Społecznych. Oprócz pamiątkowych dyplomów, statuetek i albumów autorzy najlepszych prac będą mieli możliwość wzięcia udziału w warsztatach fotograficznych, zorganizowanych przy współpracy z Fundacją Imago Mundi oraz w projekcie fotograficznym Archi-Foto-Volta.
Jury w składzie: dr hab. Tomasz Nawrocki, dr Bożena Pactwa, dr Daniela Dzienniak-Pulina i Łukasz Trzciński, wiceprezes fundacji Imago Mundi wyróżnili następujące prace:
I miejsce - Rafał Modlinger „Próg”. Autor świadomie posługuje się językiem fotografii zarówno w warstwie merytorycznej jak i wizualnej, jasno zakreśla obszar swoich poszukiwań, a następnie konsekwentnie, krok po kroku przeszukuje wszystkie elementy rzeczywistości, świadomie rozgrywając je w przestrzeni finalnego kadru. Charakteryzuje go dbałość o plastykę obrazu - kompozycja zdaje się być idealna, trudno wyobrazić sobie poszczególne elementy fotografii w lepszych miejscach, a jednocześnie obraz jest bezpretensjonalny, niewymuszony.
II miejsce - Daniel Bazylewicz „Katowice”. Symetryczna kompozycja jest wyjątkowo trafiona, linia styku kamienic radykalnie oddziela dwa światy, które jednak nie są w stanie istnieć oddzielnie. Koegzystencja elementów z „przed i po”, jest nieodłączną cechą charakterystyczną polskiego krajobrazu, podobnie jak fakt, że pojawiają się one obok siebie bez fazy pośredniej, która pozwalałaby na płynne przejście z jednego świata do drugiego. Funkcjonują w jednej czasoprzestrzeni. Pomiędzy nimi jest tylko linia styku. Nie oznacza to jednak, że te obszary nie zachodzą na siebie, a poszczególne elementy z obu terytoriów nie mają prawa przemieszczania się. Tak jak ze świata lepszego do gorszego w sposób naturalny dla przestrzeni sterylnych przywędrował, najmniej pożądany jego element - choć nowoczesny, to jednak kosz na śmieci.
III miejsce - Anna Gębala „Obóz komercjalizacyjny”. Zdjęcie charakteryzuje przenikliwa spostrzegawczość autorki, zdolność do abstrakcyjnej refleksji nad rzeczywistością i jednoczesna chęć zaglądania „za kulisy”, bo za nimi kryje się prawda o spektaklu. Umiejętność dostrzegania w rzeczywistości komentarzy, które sama zdaje się sobie wystawiać. Mimo niedoskonałości kadru, fotografia jest znakomitą przenośnią dla problemów komercjalizacji bolesnych warstw pamięci.