Od 11 do 13 maja w Expo Silesia w Sosnowcu odbyła się trzecia edycja Game Day – konferencji i targów gier komputerowych. Mają one w zamierzeniu łączyć środowiska biznesowe z branży game developingu z niezależnymi twórcami oraz środowiska uczelniane i graczy.
Była to już trzecia edycja tego wydarzenia, które na komputerowej mapie południowej Polski pojawiło się w 2010 roku. Można powiedzieć, że Game Day urodził się na Uniwersytecie Śląskim, a dokładniej na Wydziale Informatyki i Nauki o Materiałach. Inicjatywa wyszła od studentów informatyki, na czele z ówczesnym studentem, a obecnie dyrektorem imprezy – Maciejem Byczyńskim, który chciał zapoczątkować zbliżenie uczelni wyższych do biznesu. Wówczas w Polsce nie funkcjonował kierunek na studiach dziennych poświęcony projektowaniu gier komputerowych. Zapoczątkowanie tego wydarzenia przez Uniwersytet Śląski było bodźcem do stworzenia międzywydziałowego projektu SPRINT, poświęconego tworzeniu gier komputerowych. Na Wydziale Informatyki i Nauki o Materiałach UŚ od roku akademickiego 2011/2012 funkcjonuje na kierunku informatyka nowa specjalność – programista gier komputerowych.
Zarówno pierwsza edycja Game Day, jak i następna w 2011, odbywały się w Międzywydziałowej Auli przy Wydziale Nauk o Ziemi UŚ w Sosnowcu. W tym roku, z powodu ogromnego zainteresowania wydarzeniem, organizatorzy przenieśli konferencję do hali Expo Silesia, dzięki czemu Game Day rozrósł się do rangi międzynarodowych targów branży game developing. Podczas trzech dni trwania imprezy, halę Expo Silesia odwiedziło około 10 tys. gości. W tym roku konferencja była podzielona na sześć bloków:
Game Day to oczywiście impreza dla osób lubiących gry komputerowe. Organizatorzy sprawili więc, aby nikt z przybyłych się nie nudził. Dla wielbicieli takiej rozrywki w hali rozstawiono liczne konsole Xbox oraz komputery z grami od wystawców. Do dyspozycji były również modele komputerów sprzed 20 lat, które cieszyły się ogromną popularnością. Można było zagrać w tak legendarne gry, jak Mario Carts czy wziąć udział w turnieju Ponga. Game Day przyciągnął także fanów gier fantasy, którzy przybyli przebrani za postaci z ulubionych gier komputerowych. Wzbudzali duże zainteresowanie innych uczestników. Kto w końcu nie chciałby mieć zdjęcia z Wiedźminem czy Asasynem Altairem? W głosowaniu na najlepszy strój wygrało przebranie z gry Assassin’s Creed, jednak każdemu z uczestników należą się gratulacje za wielki trud włożony w wykonanie, często okazałych i pomysłowych, kostiumów.
Na konferencji prodziekan Wydziału Informatyki i Nauki o Materiałach prof. UŚ dr hab. Urszula Boryczka zachęcała do studiowania na kierunku informatyka inżynierska – specjalność programista gier komputerowych. Oferta wydziału jest stale dopasowywana do wymagań rynku i pozwoli wykształcić zupełnie nowe pokolenie absolwentów informatyki – gruntownie przygotowanych do pracy w prężnie rozwijającej się branży gier komputerowych. Studenci tej specjalności mieli okazję zaprezentować na konferencji swoje osiągnięcia oraz opowiedzieli o projektach, które tworzą dzięki pomocy wydziału.
Wiele prelekcji miało szerokie spektrum tematyczne, dzięki czemu zarówno specjaliści z branży, niezależni programiści czy zwykli gracze mogli znaleźć interesujące zagadnienia dla siebie. Prelekcje prowadzili specjaliści z takich firm, jak: Microsoft, CD Project, Artifex Mundi, Reality Pump, Techland, Apple, NK.pl i wielu innych. Na aktywnych uczestników konferencji czekało mnóstwo nagród, każdy miał szansę opuścić Game Day z nową grą, myszką, klawiaturą, koszulką czy pendrivem.