Już po raz trzeci reklamę Uniwersytetu Śląskiego będą tworzyć jego studenci. Tym razem przedmiotem konkursu "Reklama Twojego UniwersytetuÓ jest reklama radiowa, a nagrodzoną pracę będzie można usłyszeć w Radio ESKA i Roxy. Konkurs organizowany jest przez Koło Naukowe Socjologii Reklamy i Komunikacji Społecznej oraz Dział Współpracy, Promocji i Karier. Pomysłodawcą jest Daniel Piechnik, przewodniczący Koła.
- Konkurs miał być formą zaprezentowania się Koła podczas Studenckiego Festiwalu Nauki 2008. Miał też wypromować je wśród studentów i świetnie spełnił swoją rolę, bo dwoje jego pierwszych laureatów nie tylko zaczęło działać w Kole, ale organizuje jego trzecią edycję - mówi Daniel Piechnik, student V roku politologii i II roku SRiKS.
W pierwszej edycji, która odbyła się w kwietniu 2008 r., zwyciężyły ex aequo dwie prace studentów II roku SRiKS Urszuli Kupisiewicz i Grzegorza Chochoła.
- Studiujemy tu i wiemy, że Uniwersytet ma swoje wady i zalety, ale zamiast mówić tylko o wadach, postanowiliśmy powiedzieć coś dobrego o swojej Uczelni, wypromować ją - mówią Urszula i Grzegorz. - Przecież to, że Uniwersytet będzie bardziej znany, będzie miał dobrą markę, działa na naszą korzyść - podkreślają laureaci I edycji.
Ula Kupisiewicz i Grzegorz Chochół zwyciężyli w pierwszej edycji konkursu. Teraz sami organizują jego trzecią edycję |
Reklama ich autorstwa ukazała się dwukrotnie: w dodatku edukacyjnym "Gazety Wyborczej" i w jej ogólnopolskim wydaniu. - Najdłuższym etapem jej powstawania była część kreatywna: wymyślanie formy, przesłania, hasła. Największą trudność, nie tylko nam, ale i innym uczestnikom konkursu, sprawiła strona graficzna - przyznają Urszula i Grzegorz.
Dlatego też w drugiej edycji, która odbyła się w maju 2008 r., studenci mieli za zadanie stworzyć scenariusz reklamy radiowej. Realizację wzięło na siebie Dział Współpracy, Promocji i Karier. Zwyciężył projekt Magdaleny Gibas, która przyznaje, że w konkursie wzięła udział spontanicznie, pod wpływem lektury na egzamin.
Pomysł na to, by reklamy UŚ, tworzyli również jego studenci zrodził się w głowie Daniela Piechnika, przewodniczącego Koła Naukowego Socjologii Reklamy |
- Przeczytałam "Język na sprzedaż" Jerzego Bralczyka i pomyślałam, że warto byłoby wykorzystać umiejętności teoretyczne w praktyce. Reklama, którą wymyśliłam, opierała się o grę słowną wokół pojęcia "potrzeby" oraz jubileuszu UŚ: "Mówią, że potrzeba jest matką wynalazku. Potrzeba... 4 sekund, aby się zdecydować. 4 minut, aby wypełnić formularz. 40 lat, aby zbudować coś trwałego. Uniwersytet Śląski - potrzeby są po to, aby je realizować." - wspomina Magdalena.
W trzeciej edycji również należało stworzyć scenariusz do cyklu trzech reklam radiowych. Prace przyjmowano do końca czerwca, zaś spoty zostaną wyemitowane w lipcu, sierpniu i wrześniu. Mają wspierać odpowiednio nabór na studia dzienne i zaoczne oraz tzw. drugi nabór.