CMUŚ zajmuje się przygotowywaniem treści multimedialnych na potrzeby Uczelni oraz jej partnerów zewnętrznych. W skład jednostki wchodzi Telewizja Internetowa Uniwersytetu Śląskiego (UŚ TV), Radio Egida oraz Magazyn „Suplement”. Zachęcamy wydziały oraz jednostki administracyjne do współpracy z CMUŚ.
Centrum dąży do kompleksowej obsługi medialnej najważniejszych wydarzeń istotnych dla społeczności akademickiej. Wśród osób tworzących jednostkę są pracownicy oraz studenci UŚ, którzy zajmują się przygotowywaniem materiałów telewizyjnych, radiowych i prasowych. Staramy się tworzyć dla społeczności akademickiej interesujące informacje, ale zajmujemy się także popularyzacją nauki oraz promocją naszej Uczelni.
Telewizja Internetowa Uniwersytetu Śląskiego odpowiedzialna jest za realizację materiałów promocyjnych całej Uczelni, jak i poszczególnych wydziałów. Emitowane są także materiały dotyczące badań naukowych, kierunków studiów oraz cykle o charakterze eksperckim. Telewizja oferuje realizację spotów reklamowych – wspólnie ustalane są potrzeby zleceniodawcy, definiowana jest grupa docelowa, następnie przygotowywany jest scenariusz i storyboard. Ujęcia do spotów wykonywane są z wykorzystaniem najnowszych technik, a postprodukcja materiałów odbywa się z użyciem profesjonalnych programów do edycji. Proponujemy także realizację ujęć z drona oraz transmisje online poszczególnych wydarzeń.
Funkcjonujące od prawie pół wieku Radio Egida zrzesza młodych ludzi, którzy wiążą swoją przyszłość z dziennikarstwem radiowym. Egida oferuje profesjonalną realizację spotów radiowych, opracowywanie nagrań wykładów oraz szkoleń, nagrania płyt muzycznych, realizację materiałów e-learningowych, a także możliwość wykorzystania studia nagraniowego przez wszystkich zainteresowanych.
Magazyn „Suplement” poruszający tematy naukowe i społeczne jest atrakcyjną propozycją dla społeczności akademickiej oraz miejskiej. „Suplement” jest również kolportowany do szkół ponadgimnazjalnych współpracujących z Uniwersytetem Śląskim. Magazyn wydawany w nakładzie ok. 4 tysięcy egzemplarzy pozwala na publikację tekstów dotyczących społeczności akademickiej, a także artykułów sponsorowanych oraz całostronicowych reklam.
Media zrzeszone w Centrum docierają do wielu odbiorców. Możemy się pochwalić grupą około 40 tys. użytkowników, którzy śledzą w mediach społecznościowych profile UŚ TV, Radia Egida i Magazynu „Suplement”. Odbiorcami tych treści nie są jedynie studenci, ale także pracownicy administracyjni, pracownicy naukowo-dydaktyczni, absolwenci, słuchacze Uniwersytetu Trzeciego Wieku oraz dzieci i młodzież skupieni w ramach Uniwersytetu Śląskiego Dzieci i Uniwersytetu Śląskiego Młodzieży (wraz z rodzicami).
Istotnym zadaniem realizowanym przez CMUŚ jest dydaktyka. Studenci współpracujący z redakcjami funkcjonującymi w ramach jednostki mają możliwość poznania pracy dziennikarskiej od podstaw. Przechodzą szkolenia z zakresu obsługi nowoczesnego sprzętu radiowo-telewizyjnego. Jednostka prowadzi również warsztaty dla szkół ponadgimnazjalnych.
Centrum Medialne Uniwersytetu Śląskiego stara się spełnić oczekiwania w zakresie kreowania wizerunku oraz przygotowywania interesujących przekazów informacyjnych i promocyjnych. Zachęcamy do kontaktu. Chcemy wspólnie z Państwem realizować działania wspierające szeroką gamę uczelnianych przedsięwzięć.