Uniwersytet Śląski objął patronatem projekt Polskiego Stowarzyszenia Public Relations – Akademię Prawdziwego PR-u – cykl merytorycznych spotkań i warsztatów z zakresu public relations. Inauguracyjny wykład zatytułowany „Strategia public relations – przygotowanie i realizacja z elementami relacji medialnych” poprowadził dr Krystian Dudek, prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, właściciel agencji PR Instytut Publico, wykładowca Akademii Dyplomacji UŚ.
Wykład obejmował tematykę budowania relacji medialnych w szerszym kontekście strategii komunikacji różnorodnych podmiotów. Omówiono poszczególne etapy budowania strategii PR, spośród których najważniejszymi są dokładna analiza sytuacji wyjściowej i określenie celów komunikacji, a także zdefiniowanie grup otoczenia. Część prelekcji z zakresu relacji z mediami dotyczyła m.in. sposobów na kreowanie chwytliwych informacji dla mediów sprawdzonych w praktyce i popartych licznymi studiami przypadków, a także budowania relacji z dziennikarzami.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty z zakresu tworzenia informacji prasowej, w ramach których uczestnicy Akademii Dyplomacji przećwiczyli zdobytą wiedzę, w tym zasadę odwróconej piramidy.
Akademia Prawdziwego PR-u stanowi część powstałego w 2013 roku projektu PRawdziwy PR, którego celem jest propagowanie wiedzy z zakresu public relations i etycznych postaw w tej dziedzinie. W ramach projektu odbyło się około 40 otwartych, bezpłatnych wykładów w różnych miejscach kraju, m.in. w Katowicach, Sosnowcu, Warszawie, Rzeszowie, Pruszczu Gdańskim, Wrocławiu, Bielsku-Białej i Chorzowie. Na potrzeby tego projektu swojej grafiki symbolizującej często błędne postrzeganie dziedziny public relations użyczył Andrzej Mleczko.
Pomysłodawcą i autorem przedsięwzięcia jest dr Krystian Dudek, prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Wraz z zespołem, który realizował pierwszą edycję tego projektu, otrzymał wyróżnienie specjalne Lew PR 2013.
Kontynuacja projektu w formie cyklu szkoleń i warsztatów ma na celu przekazanie dużej dawki praktycznej wiedzy oraz przygotowanie uczestników Akademii Prawdziwego PR-u do odbycia praktyk (także płatnych) w agencjach public relations i agencjach reklamowych będących partnerami projektu. Inicjatywa spotykała się z dużym zainteresowaniem studentów, środowiska związanego z branżą public relations i mediów w kontekście obecnego dziś trendu specjalizacji i rozwijania praktycznych umiejętności w celu zwiększenia swoich szans na rynku pracy.
Program merytoryczny Akademii Dyplomacji obejmuje zajęcia i warsztaty z zakresu budowania strategii PR, efektywnej współpracy z mediami, systemu identyfikacji wizualnej marki, organizacji i promocji wydarzeń specjalnych, komunikacji i PR w internecie.
Wykładowcami pierwszej edycji Akademii Prawdziwego PR-u są członkowie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, m.in.: dr Krystian Dudek, dr Maria Buszman-Witańska, Szymon Pieczyński, Ewa Bensz, Marcin Janowski, Justyna Konik i dr Krzysztof Wrana.
Polecamy odwiedzenie strony internetowej projektu: http://akademia.prawdziwypr.pl i polubienie Prawdziwego PR-u na Facebooku: https://www.facebook.com/PRawdziwyPR.