10 maja na Uniwersytecie Śląskim odbył się inauguracyjny wykład otwierający cykl spotkań i warsztatów z zakresu public relations dla studentów, adeptów PR i miłośników nauk o komunikowaniu

Podążając za trendami w dziedzinie PR

Uniwersytet Śląski objął patronatem projekt Polskiego Stowarzyszenia Public Relations – Akademię Prawdziwego PR-u – cykl merytorycznych spotkań i warsztatów z zakresu public relations. Inauguracyjny wykład zatytułowany „Strategia public relations – przygotowanie i realizacja z elementami relacji medialnych” poprowadził dr Krystian Dudek, prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, właściciel agencji PR Instytut Publico, wykładowca Akademii Dyplomacji UŚ.

10 maja na Uniwersytecie Śląskim odbył się inauguracyjny wykład
otwierający cykl spotkań i warsztatów z zakresu public relations dla
studentów, adeptów PR i miłośników nauk o komunikowaniu
10 maja na Uniwersytecie Śląskim odbył się inauguracyjny wykład otwierający cykl spotkań i warsztatów z zakresu public relations dla studentów, adeptów PR i miłośników nauk o komunikowaniu

Wykład obejmował tematykę budowania relacji medialnych w szerszym kontekście strategii komunikacji różnorodnych podmiotów. Omówiono poszczególne etapy budowania strategii PR, spośród których najważniejszymi są dokładna analiza sytuacji wyjściowej i określenie celów komunikacji, a także zdefiniowanie grup otoczenia. Część prelekcji z zakresu relacji z mediami dotyczyła m.in. sposobów na kreowanie chwytliwych informacji dla mediów sprawdzonych w praktyce i popartych licznymi studiami przypadków, a także budowania relacji z dziennikarzami.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty z zakresu tworzenia informacji prasowej, w ramach których uczestnicy Akademii Dyplomacji przećwiczyli zdobytą wiedzę, w tym zasadę odwróconej piramidy.

Akademia Prawdziwego PR-u stanowi część powstałego w 2013 roku projektu PRawdziwy PR, którego celem jest propagowanie wiedzy z zakresu public relations i etycznych postaw w tej dziedzinie. W ramach projektu odbyło się około 40 otwartych, bezpłatnych wykładów w różnych miejscach kraju, m.in. w Katowicach, Sosnowcu, Warszawie, Rzeszowie, Pruszczu Gdańskim, Wrocławiu, Bielsku-Białej i Chorzowie. Na potrzeby tego projektu swojej grafiki symbolizującej często błędne postrzeganie dziedziny public relations użyczył Andrzej Mleczko.

Pomysłodawcą i autorem przedsięwzięcia jest dr Krystian Dudek, prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Wraz z zespołem, który realizował pierwszą edycję tego projektu, otrzymał wyróżnienie specjalne Lew PR 2013.

Kontynuacja projektu w formie cyklu szkoleń i warsztatów ma na celu przekazanie dużej dawki praktycznej wiedzy oraz przygotowanie uczestników Akademii Prawdziwego PR-u do odbycia praktyk (także płatnych) w agencjach public relations i agencjach reklamowych będących partnerami projektu. Inicjatywa spotykała się z dużym zainteresowaniem studentów, środowiska związanego z branżą public relations i mediów w kontekście obecnego dziś trendu specjalizacji i rozwijania praktycznych umiejętności w celu zwiększenia swoich szans na rynku pracy.

Program merytoryczny Akademii Dyplomacji obejmuje zajęcia i warsztaty z zakresu budowania strategii PR, efektywnej współpracy z mediami, systemu identyfikacji wizualnej marki, organizacji i promocji wydarzeń specjalnych, komunikacji i PR w internecie.

Wykładowcami pierwszej edycji Akademii Prawdziwego PR-u są członkowie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, m.in.: dr Krystian Dudek, dr Maria Buszman-Witańska, Szymon Pieczyński, Ewa Bensz, Marcin Janowski, Justyna Konik i dr Krzysztof Wrana.

Polecamy odwiedzenie strony internetowej projektu: http://akademia.prawdziwypr.pl i polubienie Prawdziwego PR-u na Facebooku: https://www.facebook.com/PRawdziwyPR.

Autorzy: Agata Biernacka
Fotografie: Marcin Janowski