Rekordowa liczba praktyk w VIII edycji konkursu "Grasz o staż"!

"Grasz o staż" to największy w Polsce konkurs, w którym studenci i absolwenci mogą wygrać praktyki. Organizowany jest od 1996 roku przez PricewaterhouseCoopers oraz Gazetę Wyborczą. Patronat mediowy nad tegoroczną edycją objęła Radiowa Trójka. Opiekę nad praktykami w organizacjach pozarządowych sprawuje portal organizacji pozarządowych www.ngo.pl

Konkurs jest przeznaczony dla studentów III, IV lub V roku oraz absolwentów do 35 roku życia (bez względu na termin ukończenia studiów). Dla zwycięzców, oprócz praktyk, nagrodą w konkursie są szkolenia z zakresu planowania rozwoju osobistego i ścieżki kariery przeprowadzone przez trenerów z PricewaterhouseCoopers.

W siedmiu edycjach konkursu udział wzięło 11 tysięcy studentów, z czego ponad 500 odbyło praktyki. W najnowszej VIII edycji konkursu jest do wygrania w sumie 130 praktyk w firmach, a także po raz pierwszy w historii konkursu w organizacjach pozarządowych i w administracji publicznej.

Następujące firmy ufundowały praktyki w VIII edycji konkursu:

American Restaurants Sp. z o.o., AQUAFORM, Auchan Polska Sp. z o.o., Bank Handlowy w Warszawie S.A., Beiersdorf-Lechia S.A., BP Polska Sp. z o.o., British American Tobacco Polska, Carlsberg Okocim S.A., Carrefour, Castrol Lubricants, CERSANIT S.A. - lider w branży kompletnego wyposażenia łazienek, Faurecia Wałbrzych - Frames, Gazeta Studencka, Gazeta Wyborcza, General Electric, Hewlett-Packard Polska, House of Colours, ING Nationale- Nederlanden Polska S.A., JAKON, jobpilot Polska Sp. z o.o., K2 Internet S.A., Kancelaria Prawnicza Salans, Kimball Electronics Poland Sp. z o.o., Kompania Piwowarska S.A., Kraft Foods Polska Sp. z o.o., Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris S.A., LCS Logistics, L'Oréal Polska, Makro Cash and Carry Polska S.A., MARTIS agencja reklamowa, Masterfoods Polska, MBM Ontrack odzyskiwanie danych, MIESZKO Nestlé Polska, PERŁA - Browary Lubelskie S.A., Philip Morris Polska S.A., Polifarb Cieszyn-Wrocław S.A., PricewaterhouseCoopers, PROFES Centrum Kształcenia i Doradztwa, PUBLINK Public Relations, Radiowa Trójka, Sanitec Koło, SHEPHERD INSTITUTE, Sodexho Polska Sp. z o.o, Spedpol Sp. z o.o., THOMSON multimedia Polska, Oddział w Żyrardowie, Toyota Motor Poland, V&P Agencja Reklamowa, WABCO Polska sp. z o.o., Wierzbowski i Wspólnicy, Wydawnictwo Forum Sp. z o.o.

Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej ufundowało 10 płatnych praktyk w urzędach administracji publicznej.

Następujący pracodawcy ufundowali praktyki w ramach części społecznej konkursu:

Dom Spotkań Angelusa Silesiusa Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Fundacja Judaica - Centrum Kultury Żydowskiej, Fundacja im. Stefana Batorego, Fundacja Ośrodka Karta.

Organizatorzy konkursu "Grasz o staż" otrzymali za organizację tego projektu w październiku 2002 nagrodę Best Brand in Practice przyznawaną corocznie przez Professional Marketing Forum Central & Eastern Europe (PM Forum CEE). Nagroda ta przyznawana jest firmom świadczącym profesjonalne usługi w Europie Centralnej i Wschodniej.

Prawie 30% zeszłorocznych laureatów "Grasz o staż" otrzymało propozycję stałej pracy, a dodatkowo 35% zaproponowano współpracę lub pracę na część etatu.

Aldona Kwapisz, wygrała praktykę w Kancelarii Prawniczej Salans, gdzie obecnie pracuje: Ogromnie, przeogromnie cieszę się, że wzięłam udział w konkursie "Grasz o staż". Konkurs otworzył mi drogę do czegoś, na co czekałam i być może długo mogłabym jeszcze czekać, gdyby nie wzięła w nim udziału. Wspaniałe jest to, że tu naprawdę nie grały roli żadne znajomości, układy. Przyjęli nas, bo … jesteśmy dla nich wartościowi.

Tomasz Burczyński po odbyciu praktyki w K2Internet SA, podjął tam pracę jako kierownik projektu: W czasie praktyki obserwowałem firmę i na tej podstawie wymyśliłem własny projekt wewnętrzny, nad którym pracowałem prawie 2 miesiące - zbudowałem strategie zarządzania wiedzą w K2. Obecnie koordynuję wszystkie wdrożenia (w szczególności informatyczne), które będą realizacją strategii KM. Dzięki konkursowi mam teraz super zajęcie na dłuższy czas.

Kalendarium VIII edycji konkursu:
3 lutego- Publikacja zadań konkursowych
5 marca - Termin zerowy nadsyłania prac konkursowych
7 kwietnia- Termin ostateczny nadsyłania prac konkursowych
II połowa maja- Wywiady fundatorów z kandydatami
14 czerwca- Gala Finałowa - wręczenie nagród laureatom
Lipiec- wrzesień- PraktykiSzkolenia dla laureatów pt. "Planowanie ścieżki kariery i rozwoju osobistego".Inne wydarzenia integracyjne dla laureatów - uruchomienie forum internetowego, czaty, spotkania, itp.

Dalszych informacji udziela:
Ewa Grela
Dział komunikacji marketingowej PricewaterhouseCoopers
tel. (22) 523 41 97, 502 18 41 97
ewa.grela@pl.pwcglobal.com

Ten artykuł pochodzi z wydania: