W lutym 2000r. zainaugurowało swoją działalność Biuro Promocji i Karier.
BPiK zostało zaproszone do udziału w międzynarodowym programie TEMPUS JEP 14234-99 Expand poświęconym działalności biur karier, biur rozwoju oraz stowarzyszeniom absolwentów (kierownik BPiK została koordynatorem lokalnym projektu).
W ramach projektu m.in. :
BPiK odpowiadając na potrzeby studentów i absolwentów wraz ze Szkołą Zarządzania UŚ przygotowało i zorganizowało "Drogi Kariery" - treningi umiejętności zwiększających szanse studenta i absolwenta na rynku pracy oraz już samodzielnie "Elementarz poszukującego pracy"- seminarium dotyczącego min. planowania własnej kariery.
Przez cały 2000r. z konsultacji i materiałów BPiK skorzystało ok. 1000 studentów.
Biuro bierze czynny udział w projekcie badawczym "Absolwent najlepszym promotorem uniwersytetu", który dotyczy promocji UŚ poprzez stymulowanie, rozwijanie, kształtowanie wizerunku uczelni i zarządzanie osobą absolwenta (w projekcie uczestniczą również pracownicy Szkoły Zarządzania, Wydziału Nauk Społecznych i Wydziału Pedagogiki i Psychologii).
Przygotowana została ogólnodostępna baza danych, Informatorium, zawierająca informacje o pracodawcach i dalszych możliwościach kształcenia.
Stworzono i stale aktualizowano stronę internetową BPiK.
W 2000r. pracownicy BPiK współorganizowali pierwszą edycję Festiwalu Nauki "Śląsk 2000". Ich praca polegała min na:
Biuro przy współpracy m.in. Wydziałów i pozostałych jednostek dydaktycznych oraz Kwestora, Działu Nauczania, Działu Spraw Studenckich, Działu Nauki i Współpracy z Gospodarką, Działu Spraw Osobowych i Działu Współpracy z Zagranicą - przygotowało informacje dotyczące oferty dydaktycznej oraz samej uczelni, które to informacje zostały umieszczone w informatorach takich jak: "Scientific and Academic Activities of Polish Universities" przygotowywanego na zlecenie MEN (jest to opracowanie w języku angielskim; dane dotyczące Uniwersytetu Śląskiego znajdują się na stronie internetowej. MEN: www.men.waw.pl Informator Ośrodka Łączności z Cudzoziemcami - Absolwentami Polskich Szkół Wyższych przy Uniwersytecie Łódzkim (opracowanie w języku polskim i angielskim), Informator Uniwersyteckiej Komisji Akredytacyjnej, oraz Informator KRASP (opracowanie w języku polskim i angielskim). Prezentacją oferty edukacyjnej Uniwersytetu są także materiały promocyjne przygotowane na "EXPOLANGUES 2001" odbywające się w Paryżu.
Efektem współpracy BPiK z ww. działami administracji i wydziałami jest także opracowanie odpowiedzi do ankiet i rankingów: "Wprost", "Polityka", "Businessmen Magazine" oraz zebranie informacji do przygotowywanej publikacji książkowej o UŚ.
BPiK przygotowało również materiały do prezentacji "Panorama Górnego Śląska" (w języku polskim, niemieckim i angielskim) wydanej w formie płyty CD przez IBI Fundusz Górnośląski Sp. z o.o.
Uniwersytet promowany jest także w "Panoramie Firm".
BPiK opracowało także różnego rodzaju materiały promocyjne Uniwersytetu, takie jak: foldery (w języku polskim i angielskim), informator telefoniczny, teczki promocyjne, ulotki, kalendarze, długopisy, reklamówki i plakat Uniwersytetu.
BPiK opracowuje spis konferencji naukowych organizowanych przez pracowników Uniwersytetu.
Pracownicy BPiK koordynowali przygotowanie stoiska i materiałów promocyjnych Uniwersytetu oraz brali czynny udział w II Ogólnopolskich Prezentacjach "Edukacja 2000" (zorganizowanych w katowickim Spodku) oraz w Targach Edukacyjnych "Żak" (w Radomsku).
Pracownicy BPiK uczestniczyli też w organizacji uroczystości nadania tytułu doktora honoris causa oraz w przygotowaniu uroczystości Inauguracji Roku Akademickiego.
Działalność informacyjną i promocyjną prowadzi również "Gazeta Uniwersytecka UŚ", która ukazuje się od lipca 1992 roku. W 2000 roku ukazało się 10 numerów pisma w łącznym nakładzie 9000 sztuk. Średnia objętość pisma to 36 stron. Wielu numerom "Gazety" towarzyszą dodatki, z których największym powodzeniem cieszy się wydany w nakładzie 5200 szt. dodatek dla kandydatów na studia w Uniwersytecie Śląskim. Równolegle do tradycyjnej wersji pisma miesięcznik znajduje się również w internecie w nowoczesnej formie edytorskiej opracowanej przez Centrum Techniki Obliczeniowej UŚ.
Redakcja "Gazety" aktywnie uczestniczy we współpracy z innymi pismami akademickimi z całej Polski (m.in. wymiana gratisów, kolportaż dodatku "Forum Książki", udział w corocznych spotkaniach redaktorów prasy akademickiej - w 2000 roku w Poznaniu).
Cyklicznie organizowane są spotkania z dziennikarzami prasy, radia i telewizji, których informujemy o bieżącym życiu uczelni. W mediach naszego regionu odnotowywano ważniejsze wydarzenia dotyczące Uniwersytetu Śląskiego. Na bieżąco prowadzony jest również monitoring prasy oraz działania mające na celu prostowanie i wyjaśnianie niektórych informacji prasowych, a także przekazywanie informacji przedstawicielom mediów.
Redakcja koordynuje również przekazywanie informacji o bieżącym życiu uczelni do portalu internetowego UŚ opracowanego przez Centrum Techniki Obliczeniowej.